Skargi i odwołania
Szanowni Państwo
Poniżej informujemy o trybie składania skarg i odwołań.
Odwołania
- Każdemu producentowi przysługuje prawo do złożenia odwołania, od każdej decyzji Biocert Małopolska Sp. z o.o. dotyczącej procesu certyfikacji.
- Producent, chcący się odwołać od decyzji, kieruje w tej sprawie odwołanie bezpośrednio do Zarządu Biocert Małopolska Sp. z o.o.
- Odwołanie od decyzji Producent powinien złożyć w jednostce w terminie 7 dni, od dnia otrzymania decyzji (liczy się data stempla pocztowego wpływu odwołania do jednostki).
- Biocert Małopolska Sp. z o.o. rejestruje przyjęte odwołanie oraz wyznacza bezstronnego pracownika lub zespół pracowników, odpowiedzialnych za przeprowadzenie postępowania odwoławczego.
- Pracownik Biocert Małopolska Sp. z o.o., w terminie 14 dni, od daty wpływu odwołania, pisemnie powiadamia Producenta o rozpoczęciu procesu odwoławczego i ewentualnej potrzebie uzupełnienia braków oraz złożenia wyjaśnień.
- Pracownik Biocert Małopolska Sp. z o.o., który świadczył konsultację lub był zatrudniony przez klienta składającego odwołanie, zostaje odsunięty od przeglądu lub rozpatrywania odwołania tego klienta na okres 2 lat po zakończeniu zatrudnienia lub konsultacji.
- Na podstawie zgromadzonych opinii, Biocert Małopolska Sp. z o.o. podejmuje decyzję dotyczącą uznania lub nie uznania odwołania.
- Wszelkie odwołania rozpatrywane są bez zbędnej zwłoki.
- Producent otrzymuje decyzję dotyczącą odwołania, wraz z jej uzasadnieniem w formie pisemnej.
- Dokumenty z postępowania odwoławczego przechowywane są w Aktach Wnioskodawcy, którego odwołanie dotyczyło
- Od decyzji Biocert Małopolska Sp. z o.o. dotyczącego odwołania w systemie QAFP, producentowi przysługuje Producentowi odwołanie do Komitetu Technicznego jednostki. Decyzja Komitetu ta jest decyzją ostateczną
- W przypadku spraw spornych, Producentowi przysługuje prawo do złożenia skargi (patrz pkt.10 w sekcji Skargi) na działalność jednostki certyfikującej lub skierować sprawę do sądu.
SKARGI
Skargi wpływające do BC mogą dotyczyć m.in.: działalności certyfikacyjnej jednostki lub dotyczyć certyfikowanego przez BC producenta.
- Skargę na certyfikowanego klienta jednostki lub skargę na działalność certyfikacyjną jednostki, należy złożyć pisemnie do Zarządu Biocert Małopolska Sp. z o.o
- Biocert Małopolska Sp. z o.o. rejestruje skargę oraz wyznacza bezstronnego pracownika lub zespół pracowników, odpowiedzialnych za przeprowadzenie postępowania wyjaśniającego
- Pracownik Biocert Małopolska Sp. z o.o., w terminie 14 dni, od daty wpływu skargi, pisemnie powiadamia Składającego skargę o rozpoczęciu procesu wyjaśnienia i analizy przyczyn złożonej skargi i ewentualnej potrzebie uzupełnienia braków oraz złożenia dodatkowych wyjaśnień
- Pracownik Biocert Małopolska Sp. z o.o., który świadczył konsultację lub był zatrudniony przez klienta składającego skargę, zostaje odsunięty od przeglądu lub rozpatrywania skargi tego klienta na okres 2 lat po zakończeniu zatrudnienia lub konsultacji
- Na podstawie zgromadzonych opinii, Biocert Małopolska Sp. z o.o. podejmuje decyzję dotyczącą uznania lub nie uznania skargi
- Wszelkie skargi rozpatrywane są bez zbędnej zwłoki
- Producent otrzymuje decyzję dotyczącą złożonej skargi, w formie pisemnej, wraz z jej uzasadnieniem
- Dokumenty z postępowania związanego ze skargą przechowywane są w Jednostce
- W przypadku spraw spornych, producent ma prawo złożyć skargę na działalność Biocert Małopolska Sp. z o.o. do PCA, właściwych organów nadzoru lub administratorów systemów właściwych, w zakresie udzielonych Biocert upoważnień lub skierować sprawę do Sądu.